Sembang-sembang petang....

Thursday, June 4, 2009

Aku suka bersembang...sembang-sembang petang....
Percutian adalah waktunya yang akan kugunakan untuk bersembang dengan jiran tetangga....tujuannya bukan untuk busy body tetapi mengetahui isu semasa persekitaran selain dari merapatkan hubungan silaturahim... kerana biasanya pada hari-hari persekolahan tiada waktu untuk bersembang ... apa tidaknya ....sampai di rumah badan dah letih....fikiran dah penat .. tak mampu untuk menambah lagi berita-berita yang remeh-temeh........
Hari ini baru aku berkesempatan bersembang...sembang-sembang petang......
Bayangkan dalam masa tak sampai pun lima belas minit aku memperoleh cerita merangkum enam bulan.... banyak yang aku ketinggalan rupanya.... seperti mana biasanya aku ketinggalan di sekolah.........
Nasib baiklah di kawasan aku ini ada informer ...jadi tak payah tanya ..berita akan terus dibacakan........seronok juga menganyam ketupat...tapi ehem seperti biasa ..aku hanya sebagai pendengar pasif...... tetapi realitinya aku sukar diperguna....dipengaruhi.. atau diperkuda kerana aku adalah aku.... hanya jauhari yang mengenal manikam........ha..ha.....

0 comments: